APNABIko AENdun pertsonek Bizkaiko eta Arabako hainbat kultura-baliabideren irisgarritasuna baliozkotu dute

Taldeetako batek Urduñan bisita irisgarrietarako app bat probatu eta baloratu zuen// APNABI

APNABIren erabiltzaile diren autismoaren espektroaren nahasmena (AEN) duten pertsonek Bizkaiko eta Arabako zenbait baliabideren irisgarritasun fisikoa zein kognitiboa baliozkotzeko hainbat proiektutan parte hartu dute berriki.

APNABIko Aldamiz ikastetxeko taldeek Lekeitioko itsasargia eta Iruña Okako Santa Katalina Lorategi Botanikoa bisitatu zituzten. Gainera, aisialdiko talde batek bisita gidatu batean parte hartu zuen Urduñan. Bertan, irisgarritasun kognitiboa hobetu nahi duen aplikazio aitzindari eta berritzaile bat ebaluatu zuten.

Horrek guztiak erakusten du gero eta baliabide gehiagok ulertzen dutela irisgarritasunaren garrantzia, eta beren espazioak inklusiboago bihurtzeko lan egiten dutela, pertsona guztiek horietaz gozatzeko aukera izan dezaten.

Lekeitioko itsasargia

APNABIren ikastetxeko erabiltzaileek eta profesionalek bi mapatan lan egin zuten bisiten aurretik. Bertan, bisitatu beharreko lekuak eta egiteko asmoa zuten ibilbidea zehaztu zuten. Horretarako, piktogramak eta Braille sistema erabili zituzten, ikasleen beharretara egokitzeko.

Kostaldeko herrian izandako esperientziari buruz, taldeak azpimarratu zuen ez zela baliabide irisgarriegia, eskailera eta aldapa ugari daude eta. Gainera, bisitaren egunean, itsasargirainoko igogailua hondatuta zegoen. Era berean, seinaleen eta argibideen falta sumatu zuten, hondartza edo portua bezalako leku bereizgarriak non zeuden ohartarazteko.

Lorategi botanikoa

Gainera, Aldamiz ikastetxea izan da Iruña Okako (Araba) Santa Katalina Lorategi Botanikoaren ibilbideari buruzko informazioa biltzen duen gida egokitua erabili duen Hezkuntza Bereziko lehen ikastetxea. Bisitaren ondoren, baliabidearen zuzendaritzak ikasleen iritzia eskatu zuen materialen funtzionaltasunaren inguruan.

Pertsonek nabarmendu zuten piktograma gutxiago erabili beharko liratekeela eta piktograma horiek zehatzagoak eta ulerterrazagoak izan beharko liratekeela. Era berean, azpimarratu zuten interesgarria izango litzatekeela ikusmen-azalpenei audio-mezuekin laguntzea – Ahots leun eta lasaiarekin –, ikusmenik gabeko edo eremu horretan zailtasunak dituzten pertsonen ulermena eta irisgarritasuna errazteko. Ildo beretik, beste komunikazio-sistema batzuk erabiltzea nabarmendu zuten, Braille, esaterako. Iradokizunen artean, espazio garrantzitsuen plano eskematikoa egin ahal izatea eta ibilbidean zehar seinaletika erabiltzea sartu ziren.

📸 Esteka honetan klik egin dezakezu bisita honen argazki-albuma ikusteko.

Oro har, Aldamizek nabarmendu du lorategi botanikoan ahalegin handia egin dutela irisgarritasuna errazteko, baita egokitutako aulki baten bidez ere.

Urduña

Bestalde, APNABIren aisialdiko talde batek Urduñara, Bizkaiko hiri bakarrera, bisita irisgarria egin zuen urriaren 23an. Eta Ondareari buruzko Europako Jardunaldien barruan egin zuen. Bizkaiko Foru Aldundiak sustatutako ekimena da, eta 2021ean pertsona guztiek gozatzeko moduko ondare inklusiboa izatearen garrantzia nabarmendu nahi zuen.

📸 Bisita honetako argazki-albuma kontsulta dezakezu esteka honetan klik eginez.

Esperientziak iraun zuen bitartean, taldeak herriko ingurune historiko eta kulturala ezagutzeko aukera izan zuen, eta, horrez gain, aplikazio berri bat balioztatu zuen, aitzindaria eta berritzailea, bisitak errazteko helburuarekin garatua. Horri esker, QR kode-sistema baten bidez, hainbat interes-punturi buruzko informazioa jaso daiteke audio-formatuan eta hainbat hizkuntzatan. Parte hartu zutenek esperientziari buruzko hainbat ekarpen egiteko aukera izan zuten, etorkizunean hobetzeko.

Comments are closed.