APNABIko ia 100 profesionalek parte hartu dute Jardunbide Egokien barne jardunaldietan

APNABI Autismo Bizkaiak Jardunbide Egokien barne jardunaldiei ekin die berriro azaroan, profesionalei zuzenduta, eta 100 pertsona baino gehiago bertaratu dira. Urteko topaketa horien azken edizioa 2019an izan zen, eta COVID-19aren pandemiaz geroztik ez ziren berriro egin.

Saioen helburua ezagutzaren partekatzea indartzea da, eta, horretarako, taldeek hainbat proiektu eta berrikuntza aurkeztea antolatzen da. APNABI Aretoak, Iralabarriko eguneko arreta zentroan, asteazken honetan, hilak 22, lehenengo saioa hartu zuen, hurrengoan, asteazkena, hilak 29. Guztira, 14 aurkezpen egingo dira.

Esteka honen bidez, lehen jardunaldiko argazkiak ikus ditzakezu.

Talde profesionalaren ponentziak

Susana Valladolidek, APNABIko Etxeetako zuzendariak, eta Iban Huartek, APNABI LANeko zuzendariak, ireki zuten lehen jardunaldi hori elkarteko Talde Teknikoaren izenean, profesionalen parte-hartze garrantzitsua azpimarratuz. Jardunbide onaren ezaugarriak ere azpimarratu nahi izan zituzten: «Arreta ona edo laguntza egokia baino haratago doaz, eta hori beti egon behar da praktika profesionalean», eta «ekimen berritzaileak, eraginkorrak, iraunkorrak eta errepikagarriak dira». Ildo beretik, horrelako topaketek balioa eman zioten, modu esanguratsuan laguntzen baitute ezagutza transferitzen eta praktika onak indartzen autismoa duten pertsonei beren bizi-proiektuan laguntzeko.

Lehen aurkezpena Noemi Tetua Aldamiz Ikastetxeko irakasleak eta Ainhoa Basarrate APNABIko komunikazio arduradunak egin zuten. Bi horiek “Elkar ikasten” proiektua garatzen duen lantaldeko kideak dira, Ideia Sariak 2022 berrikuntza ideien lehiaketaren emaitza, eta APNABI ereduarekin lotutako hainbat gairi buruzko bideo bilduma bat sortuko dute, transmititzen laguntzeko.

Rocio Rodríguez eta Markel Ríak hartu zuten lekukoa bigarren erakusketan. Elkarteko Azlan Zentro Okupazionaleko lantaldeko kideak dira biak, eta AENa duten pertsonei praktika profesionalak eskaintzen dizkien proiektua nabarmendu zuten. Rodriguezek azpimarratu zuenez, ikasketa-zentroekin elkarlanean ari dira, «ibilbide pertsonalari begira esperientzia gogobetegarri eta esanguratsu bat sortzeko, pertsona bakoitzarengan oinarritutako programa espezifiko bat eskainiz». Riok adierazi zuenez, «hainbat jardueratan parte hartzeak aukera ematen die beren interes soziolaboralak ezagutzeko» eta «lan-ingurune egituratu batek eskatzen dituen trebetasunak eta gaitasunak modu praktikoan ezagutzeko, laguntza espezializatuekin eta pertsonen beharrizanak ezagututa».

Lehenengo blokea amaitzeko, José Millares APNABIko etxekoen unitateetako buruak eta Paola Bodas Familiei Laguntzeko programen koordinatzaileak esku hartu zuten, eta bi arlo horietan profesional berriak sartzen laguntzeko egindako web-orriak partekatu zituzten. Nabarmendu zutenez, sistema horrek aukera ematen du «profesionalek informazio eta prestakuntza gehiago izan dezaten lanpostura sartzean», bai eta «informazioaren kontrol handiagoa eta erabiltzaileen datuen babesa» ere, digitalizazioari esker.

Helduen bizitzako esperientziak

Patricia Pérezek eta Ane Garmendiak, APNABI LANeko laguntza soziolaboraleko teknikariek, Azlan zentro okupazionalaren eta Asimob start-up-aren arteko aliantza azaldu zuten, adimen artifiziala AENa duten pertsonentzako enplegu-aukera gisa entrenatzeko. Irudiak idazteko prozesu zorrotzean parte hartzen dute, Ikusmen Artifizialeko algoritmoek objektuak ezagutzen “ikas” dezaten. Perezek azpimarratu zuenez, «hasieran erronka garrantzitsua izan zen arren», balorazioa oso positiboa da: «Bederatzi pertsonak lortu dute lan-kontratu bat, eta gogobetetze-puntuaziorik handiena dakarren zentroaren jarduera da». Garmendiak adierazi zuenez, ekimen horri esker, AENa duen eta gaur egun Asimobentzat zuzenean lan egiten duen pertsona bat sortu zen.

Bestalde, Garamendiko Eguneko Arretarako Zentroko (CAD) profesional Estibaliz Fernándezek bat egin zuen autismoa duten erabiltzaileen autozuzendaritza sustatzeko jarduerak pertsonalizatzearen arloan egiten ari diren aurrerapenekin. Elkarrizketen eta behaketa pertsonalizatuaren bidez, ikastetxean pertsona bakoitzaren interesei eta premiei hobeto egokitutako programazioa diseinatzeko aukera ematen duen informazioa lortzen dute: «Haien hautuak babesten ditugu, ez ditugu zuzentzen. Egiteko modu horrek pertsona bakoitzaren balioa eta duintasuna indartzeko aukera ematen du, eta pertsona horien autonomia eta aukeratzeko askatasuna bultzatzen ditu, baita haien parte-hartzea ere, bai ikastetxearen egunerokoan, bai komunitatean».

Topaketari amaiera emateko, Javier Gómez, etxeetako buruzagitza, eta Sarai Caneda, APNABI LANeko laguntza soziolaboraleko teknikariaren baterako erakusketa izan zen. Gomezek APNABIk autismoaren eta zahartzearen arloan 2017tik egiten ari den lanaren gakoak partekatu zituen, «oso gutxi ikertutako arloa» baita, eta elkartea «aitzindaria» da. APNABIk pertsonen narriaduraren jarraipena egitea ahalbidetzen duen tresna bat garatu du, haien beharrei aurrea hartzeko eta APNABIk eskaintzen dituen zerbitzuetatik modu integralean heltzeko. Behaketa eta azterketa horren emaitza zerbitzu berrien multzo bat da. Canedak, bere aldetik, azaldu zuen nola laguntzen dieten elkarlanean TEA duten profesionalei haren bidez: «Banakako jarraipena egiten dugu, enpresak sentsibilizatzea bultzatzen dugu, laguntza psikologikoa eskaintzen dugu eta bizitza independenteari entrenamendua ematen diogu». Era berean, funtsezko prozesu batzuk nabarmendu zituen, hala nola erretiroa, «aldez aurretik planifikatzea eta lanpostua egokitzea eskatzen duena», bizi-proiektuak kalitatetik abiatuta errazteko.

Comments are closed.